Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by
Concise compendium of the world's languages
Author:
ISBN: 0415160499 9780415160490 Year: 1998 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This selection of articles from the comprehensive two volume Compendium of the world's languages presents a comparative study of the major and many of the lesser-known languages of the world. Includes representatives of most language families, with samples of Amerindian, African languages, and languages of new independent states of the former Soviet Union. Languages of certain ethnic units aspiring to self-determination are also included.


Book
De taalcanon : alles wat je altijd al had willen weten over taal
Authors: ---
ISBN: 9789029088701 9029088702 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen heeft wel een mening over taal. Over het gebruik van hun hebben, over de taal van Cruijff, over sms-taal, over Engelse woorden in het Nederlands. Maar wat weten we eigenlijk van taal? In De taalcanon komen alle belangrijke vragen over taal aan bod. Kun je je moedertaal ook vergeten? Verschilt een gebarentaal per land? Bestaat er een talenknobbel? Kun je een nieuwe taal bedenken? Is er ooit één oertaal geweest? Praten mannen en vrouwen verschillend? Hoe werkt spraakherkenning via de computer? Staan alle woorden in de Van Dale? En: wat is eigenlijk het nut van grammatica? Alle facetten van taal worden in De taalcanon van alle mogelijke kanten belicht. Ruim vijftig taalwetenschappers - zowel de ervaren en gerenommeerde, als de jonge en veelbelovende - schrijven met enthousiasme diepgravend en op een luchtige toon over dat wat hen zo boeit aan taal. Op deze manier wordt het verschijnsel taal voor iedereen inzichtelijk gemaakt.

Task-based language education : from theory to practice
Author:
ISBN: 052168952X 9780521689526 0521869277 9780521869270 9780511667282 0511667280 Year: 2006 Volume: *1 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Task-based language teaching (TBLT) has been attracting the attention of researchers, curriculum developers, teacher trainers and language teachers for many years. However, much of the available literature and research has been from a psycholinguistic perspective, driven by the desire to understand how people acquire a second language. Far less research has been carried out as to whether TBLT works for real teachers and real learners in a classroom environment. This book aims to offer a unique contribution by uniting a discussion of task-based pedagogical principles with descriptions of their application to real life language education problems. It provides an account of the many challenges and obstacles that the implementation of TBLT raises and discusses the different options for overcoming them. The book contains a substantial body of research from Flanders, where the implementation of TBLT has been a nationwide project for fifteen years in primary, secondary and adult education.


Book
Exploring language pedagogy through second language acquisition research.
Authors: ---
ISBN: 9780415519700 9780415519731 9780203796580 9781135136024 9781135136093 9781135136161 0415519705 041551973X 0203796586 Year: 2014 Publisher: Abingdon Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek start vanuit moeilijke gevallen in het taalonderwijs: deze worden dan bekeken vanuit het perspectief van tweedetaalverwerving. En worden deze problemen aangepakt op een manier die overeenstemd met wat we weten over tweedetaalverwerving? Topics die aan bod komen: lesmethodes, cursusontwikkeling, expliciete instructie, taakgericht werken,authentiek materiaal, de rol van T1 in het klaslokaal, fouten correctie en gedifferentieerd werken. Geschikt voor iedereen zonder voorkennis van tweedetaalverwerving. Op het einde van elk hoofdstuk vvoer voor discussies.

Context and culture in language teaching
Author:
ISBN: 0194371875 9780194371872 Year: 1996 Publisher: Oxford : Oxford university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Pleidooi om de kennis van de andere cultuur te integreren in het vreemde talenonderwijs. Dit boek probeert een antwoord te geven op vragen als: wat bedoelen we met culturele context; kunnen communicatieve vaardigheden op dezelfde manier aangeleerd worden als grammaticale regels; welke rol speelt literatuur in het aanleren van een vreemde taal; hoe kunnen leerlingen via de vreemde taal de andere cultuur beter leren begrijpen; ...


Book
The Routledge handbook of instructed second language acquisition
Authors: ---
ISBN: 9780367141387 0367141388 Year: 2018 Publisher: New York: Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek komen 45 experten aan het woord rond verschillende aspecten van tweedetaalverwerving. Aan bod komen onder andere: taakgerichte en inhoudsgerichte aanpak, grammatica-onderwijs in tweedetaalverwerving, individuele verschillen bij taalverwerving,... In het boek vind je een overzicht van de recentste literatuur over deze onderwerpen maar ook de inzichten van de schrijvers. En telkens opnieuw wordt de link gelegd tussen theorie en praktijk.


Book
Eigen en vreemd : meertaligheid in Nederland.
Author:
ISBN: 9789089643445 9789048514755 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Amsterdam university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur onderzoekt in dit boekje welke meningen er bestaan over meertaligheid in Nederland, laat zien hoeveel facetten meertaligheid kent en toont welke symbolische betekenis het verschijnsel in de huidige samenleving heeft. Ze neemt acht opvattingen over meertaligheid als uitgangspunt en illustreert, nuanceert of verwerpt deze in een toegankelijk en prikkelend betoog.


Book
Foundations of bilingual education and bilingualism.
Author:
ISBN: 9781847693563 9781847693556 1847693563 1847693555 Year: 2011 Volume: 79 Publisher: Bristol Multilingual Matters

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek biedt een uitgebreide inleiding tot tweetaligheid en tweedetaalonderwijs. In negentien hoofdstukken worden alle belangrijke onderwerpen in verband met tweetaligheid behandeld. De auteur hanteert een heldere, bondige schrijfstijl waardoor het boek ook voor niet Engelstalige lezers toegankelijk is. In de eerste acht hoofdstukken komen fundamentele onderwerpen aan bod die de bespreking van tweedetaalonderwijs voorafgaan en bepalen, zoals: Wie is tweetalig/meertalig?, Hoe sluit tweedetaalonderwijs aan bij het behoud van de taal van minderheden?, Hoe verloopt de ontwikkeling van tweetaligheid bij kinderen?, Welke invloed heeft de omgeving op de ontwikkeling van twee- en/of meertaligheid?, Wat weten we over tweetaligheid en de hersenen?, Heeft tweetaligheid een positieve of negatieve invloed op denkvaardigheden? De volgende hoofdstukken focussen op de vele aspecten van tweede, derde,... taalverwerving. Allereerst worden de verschillende soorten tweedetaalonderwijs besproken, gevolgd door een evaluatie van hun effectiviteit. Vervolgens beschouwt men de twee- en/of meertalige klasgroep: de belangrijkste kenmerken, de benaderingswijzen, de voornaamste problemen en moeilijkheden. De voorlaatste twee hoofdstukken staan stil bij de politieke en culturele dimensies rond tweetaligheid in de samenleving (en rond tweedetaalonderwijs in het bijzonder). Verschillende visies op de waarde en het doel van tweetaligheid/meertaligheid brengen veel voorafgaande onderwerpen samen. Het laatste hoofdstuk bekijkt het heden en werpt een blik op de toekomst met onderwerpen als meertaligheid en internet, massamedia, tewerkstelling, economie en toerisme. Op het einde van elk hoofdstuk werden praktische opdrachten voor studenten toegevoegd die door de docent/studenten kunnen aangepast worden naargelang de situatie.


Book
Working with images
Author:
ISBN: 9780521710572 Year: 2009 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een handboek vol praktische ideeën om beeldmateriaal te gebruiken bij het talenonderwijs in de klas.


Periodical
Levende talen magazine
Author:
ISSN: 15662705 25888811 Year: 2000 Publisher: Amsterdam Vereniging van Leraren in Levende Talen

Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by