Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
This selection of articles from the comprehensive two volume Compendium of the world's languages presents a comparative study of the major and many of the lesser-known languages of the world. Includes representatives of most language families, with samples of Amerindian, African languages, and languages of new independent states of the former Soviet Union. Languages of certain ethnic units aspiring to self-determination are also included.
Linguistics --- Language and languages. --- Språkvetenskap. --- Linguistics. --- Language and languages --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology
Choose an application
Iedereen heeft wel een mening over taal. Over het gebruik van hun hebben, over de taal van Cruijff, over sms-taal, over Engelse woorden in het Nederlands. Maar wat weten we eigenlijk van taal? In De taalcanon komen alle belangrijke vragen over taal aan bod. Kun je je moedertaal ook vergeten? Verschilt een gebarentaal per land? Bestaat er een talenknobbel? Kun je een nieuwe taal bedenken? Is er ooit één oertaal geweest? Praten mannen en vrouwen verschillend? Hoe werkt spraakherkenning via de computer? Staan alle woorden in de Van Dale? En: wat is eigenlijk het nut van grammatica? Alle facetten van taal worden in De taalcanon van alle mogelijke kanten belicht. Ruim vijftig taalwetenschappers - zowel de ervaren en gerenommeerde, als de jonge en veelbelovende - schrijven met enthousiasme diepgravend en op een luchtige toon over dat wat hen zo boeit aan taal. Op deze manier wordt het verschijnsel taal voor iedereen inzichtelijk gemaakt.
Language and languages --- Dutch language --- Sociolinguistics --- Miscellanea --- Social aspects --- Origin --- Dutch language. --- Language and languages. --- Linguistics --- Psycholinguistics --- linguïstiek --- 800 --- 800 Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- Taalwetenschap. Taalkunde. Linguistiek --- Taalwetenschap --- Taalverwerving --- Taalproblemen --- Taalgebruik --- Dialecten --- Taalgeschiedenis --- Linguïstiek --- Taalprobleem --- Dialect --- Taal --- Limburg (Belgische provincie) --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- sociolinguïstiek --- Language and languages - Miscellanea --- Dutch language - Social aspects --- Language and languages - Origin
Choose an application
Task-based language teaching (TBLT) has been attracting the attention of researchers, curriculum developers, teacher trainers and language teachers for many years. However, much of the available literature and research has been from a psycholinguistic perspective, driven by the desire to understand how people acquire a second language. Far less research has been carried out as to whether TBLT works for real teachers and real learners in a classroom environment. This book aims to offer a unique contribution by uniting a discussion of task-based pedagogical principles with descriptions of their application to real life language education problems. It provides an account of the many challenges and obstacles that the implementation of TBLT raises and discusses the different options for overcoming them. The book contains a substantial body of research from Flanders, where the implementation of TBLT has been a nationwide project for fifteen years in primary, secondary and adult education.
psycholinguïstiek --- talenonderwijs --- Psycholinguistics --- taakgericht werken --- didactiek --- Didactics of languages --- Language and languages --- Task analysis in education. --- Langage et langues --- Education --- Study and teaching. --- Etude et enseignement --- Analyse des emplois --- 454.21 --- 456.1 --- 475.2 --- Didactische werkvormen --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Taakgericht taalonderwijs --- Volwasseneneducatie --- Taalonderwijs; methodiek --- Nederlandse taal en letterkunde --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Task analysis in education --- Analysis, Task (Education) --- Foreign language study --- Language and education --- Language schools --- Study and teaching --- Language and languages Study and teaching --- Language and languages - Study and teaching.
Choose an application
Dit boek start vanuit moeilijke gevallen in het taalonderwijs: deze worden dan bekeken vanuit het perspectief van tweedetaalverwerving. En worden deze problemen aangepakt op een manier die overeenstemd met wat we weten over tweedetaalverwerving? Topics die aan bod komen: lesmethodes, cursusontwikkeling, expliciete instructie, taakgericht werken,authentiek materiaal, de rol van T1 in het klaslokaal, fouten correctie en gedifferentieerd werken. Geschikt voor iedereen zonder voorkennis van tweedetaalverwerving. Op het einde van elk hoofdstuk vvoer voor discussies.
Language and languages --- Second language acquisition --- Language teachers --- Study and teaching --- Research --- Training of --- Second language acquisition. --- Study and teaching. --- Research. --- Training of. --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA: Tweede taalverwerving --- Second language learning --- Language acquisition --- Foreign language study --- Language and education --- Language schools --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Langues vivantes --- Interlangue (enseignement des langues) --- Langues --- Langue maternelle et langue seconde (enseignement des langues) --- Acquisition --- Étude et enseignement --- Étude et enseignement. --- Acquisition. --- Didactics of Dutch --- Language and languages Study and teaching --- Language and languages - Study and teaching --- Language and languages - Research --- Language teachers - Training of
Choose an application
Pleidooi om de kennis van de andere cultuur te integreren in het vreemde talenonderwijs. Dit boek probeert een antwoord te geven op vragen als: wat bedoelen we met culturele context; kunnen communicatieve vaardigheden op dezelfde manier aangeleerd worden als grammaticale regels; welke rol speelt literatuur in het aanleren van een vreemde taal; hoe kunnen leerlingen via de vreemde taal de andere cultuur beter leren begrijpen; ...
Language and languages --- -Language and culture --- Discourse analysis --- #KVHA:Vereniging Vlaamse Leerkrachten Engels --- #KVHA:Taalonderwijs --- Discourse grammar --- Text grammar --- Semantics --- Semiotics --- Culture and language --- Culture --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Study and teaching --- Language and culture --- Foreign language study --- Language and education --- Language schools --- Didactics of languages --- Discourse analysis. --- Langues --- --Enseignement --- --Méthodologie --- --Discours --- --Analyse --- --Language and languages --- Related to --- Language --- Vreemdetalenonderwijs --- Vreemdetalenonderwijs en cultuur. --- didactiek. --- Language and culture. --- Analyse du discours --- Langage et culture --- Langage et langues --- Study and teaching. --- Etude et enseignement --- Didactiek. --- Enseignement --- Méthodologie --- Discours --- Analyse --- Language and languages - Study and teaching --- Language and languages Study and teaching
Choose an application
In dit boek komen 45 experten aan het woord rond verschillende aspecten van tweedetaalverwerving. Aan bod komen onder andere: taakgerichte en inhoudsgerichte aanpak, grammatica-onderwijs in tweedetaalverwerving, individuele verschillen bij taalverwerving,... In het boek vind je een overzicht van de recentste literatuur over deze onderwerpen maar ook de inzichten van de schrijvers. En telkens opnieuw wordt de link gelegd tussen theorie en praktijk.
Second language acquisition --- Language and languages --- Language teachers --- Applied linguisitics --- Study and teaching --- Training of --- Educational sciences --- Second language acquisition - Study and teaching - Handbooks, manuals, etc. --- Language and languages - Study and teaching - Handbooks, manuals, etc. --- Language teachers - Training of - Handbooks, manuals, etc. --- Applied linguisitics - Handbooks, manuals, etc.
Choose an application
De auteur onderzoekt in dit boekje welke meningen er bestaan over meertaligheid in Nederland, laat zien hoeveel facetten meertaligheid kent en toont welke symbolische betekenis het verschijnsel in de huidige samenleving heeft. Ze neemt acht opvattingen over meertaligheid als uitgangspunt en illustreert, nuanceert of verwerpt deze in een toegankelijk en prikkelend betoog.
Sociolinguistics --- Netherlands --- 800.73 --- Tweetaligheid. Meertaligheid. Vreemde talen. Vertalen --- Dutch language --- Multilingualism --- Social aspects. --- 800.73 Tweetaligheid. Meertaligheid. Vreemde talen. Vertalen --- Plurilingualism --- Polyglottism --- Language and languages --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Social aspects
Choose an application
Dit boek biedt een uitgebreide inleiding tot tweetaligheid en tweedetaalonderwijs. In negentien hoofdstukken worden alle belangrijke onderwerpen in verband met tweetaligheid behandeld. De auteur hanteert een heldere, bondige schrijfstijl waardoor het boek ook voor niet Engelstalige lezers toegankelijk is. In de eerste acht hoofdstukken komen fundamentele onderwerpen aan bod die de bespreking van tweedetaalonderwijs voorafgaan en bepalen, zoals: Wie is tweetalig/meertalig?, Hoe sluit tweedetaalonderwijs aan bij het behoud van de taal van minderheden?, Hoe verloopt de ontwikkeling van tweetaligheid bij kinderen?, Welke invloed heeft de omgeving op de ontwikkeling van twee- en/of meertaligheid?, Wat weten we over tweetaligheid en de hersenen?, Heeft tweetaligheid een positieve of negatieve invloed op denkvaardigheden? De volgende hoofdstukken focussen op de vele aspecten van tweede, derde,... taalverwerving. Allereerst worden de verschillende soorten tweedetaalonderwijs besproken, gevolgd door een evaluatie van hun effectiviteit. Vervolgens beschouwt men de twee- en/of meertalige klasgroep: de belangrijkste kenmerken, de benaderingswijzen, de voornaamste problemen en moeilijkheden. De voorlaatste twee hoofdstukken staan stil bij de politieke en culturele dimensies rond tweetaligheid in de samenleving (en rond tweedetaalonderwijs in het bijzonder). Verschillende visies op de waarde en het doel van tweetaligheid/meertaligheid brengen veel voorafgaande onderwerpen samen. Het laatste hoofdstuk bekijkt het heden en werpt een blik op de toekomst met onderwerpen als meertaligheid en internet, massamedia, tewerkstelling, economie en toerisme. Op het einde van elk hoofdstuk werden praktische opdrachten voor studenten toegevoegd die door de docent/studenten kunnen aangepast worden naargelang de situatie.
Education, Bilingual --- Bilingualism --- Education, Bilingual. --- Bilingualism. --- Schoolbooks - Didactic material --- Bilingual education --- Multilingual education --- Language and languages --- Languages in contact --- Multilingualism --- Didactics of languages --- Education, Bilingual - Great Britain --- Bilingualism - Great Britain
Choose an application
Een handboek vol praktische ideeën om beeldmateriaal te gebruiken bij het talenonderwijs in de klas.
Language and languages --- Beeldmateriaal --- enge 485.25 --- Taalonderwijs --- Foreign languages --- Languages --- Anthropology --- Communication --- Ethnology --- Information theory --- Meaning (Psychology) --- Philology --- Linguistics --- Study and teaching&delete& --- Audio-visual aids --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- Study and teaching
Choose an application
Dit tijdschrift richt zich tot alle leraren levende talen. U vindt er tips, materiaalbesprekingen, info over literatuur,...
Philology, Modern --- Literature, Modern --- Language and languages --- Taalonderwijs. --- Literature, Modern. --- Philology, Modern. --- Study and teaching --- Study and teaching. --- #KVHA:Tijdschriften; Algemene taalkunde --- onderwijs --- T --- vreemdetalenonderwijs --- Levende talen --- Taalonderwijs --- Tijdschriften --- 456.1/2 --- 801.2 --- Nederlandse taal ; didactiek --- Taal en letterkunde --- Tijdschriften en seriewerken --- Periodicals --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- tijdschriften. --- Didactics of languages --- talenonderwijs --- Arts and Humanities --- Language & Linguistics --- Primary education --- Secondary education --- Didactiek --- Tijdschriften. --- Philology, Modern - Periodicals --- Literature, Modern - Periodicals --- Language and languages - Study and teaching - Periodicals
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|